Cantor Español





Η αναγνώριση της νέας ράτσας καναρινιών φωνής Cantor Español είναι πλέον γεγονός.

Όλα ξεκίνησαν το 2007 όταν η τεχνική επιτροπή καναρινιών C.J/F.O.C.V.A σε συνεργσία με την A.O Provincial Valencia, την A.O Vinalesa, την A.O.P.T.E της Lledonera, την A.O. La Safar-Marina Alta και την A.T Alboraya αποφάσισαν και δημιούργησαν τα στάνταρ για να ξεκινήσει η αναγνώριση του καναρινιού φωνής Cantor Español
Μετά από πολλές συνεδριάσεις κατά την διάρκεια του έτους 2008 σχηματίστηκε και αποφασίστηκε ο κώδικας αξιολογήσεις. Στις 21 Σεπτεμβρίου 2008 παρουσιάστηκε σε συλλόγους και ενδιαφερόμενους εκτροφείς και με πλειοψηφία απεφάνθη η έναρξη της αναγνώρισης του.


Φωτογραφία από την ψηφοφορία

Τον Δεκέμβριο του έτους 2008 στην Alboraya στον εθνικό Ισπανικό διαγωνισμό της C.O.E όπου ανήκει και η F.O.C.V.A ξεκινά η αναγνώριση του Cantor Español.
Η ευστροφία, ο πλούτος και η μελωδική ομοιογένεια του τραγουδιού τον καναρινιών της συγκεκριμένης ράτσας βασίζονται στην εξειδίκευση των στροφών με ασυνεχείς ρυθμό ( τέσσερις ή λιγότερες συλλαβές το δευτερόλεπτο), της οποίες τραγουδά με κρυστάλλινη χροιά σε μεσαίες και υψηλές συχνότητες. Αυτά μαζί με την ανάπτυξη μεταλλικών τόνων με ασυνεχές ρυθμό (χωρίς διδασκαλία από κάποιο πουλί δάσκαλο ή μεθόδους mp3 , CD κτλ)ανήκουν στο Cantor Español
Επίσης ένα από τα κυρία χαρακτηρίστηκα του τραγουδιού αυτον τον πουλιών είναι οι συνθέτες μελωδίες όπου τόνοι ο ένας πάνω στον άλλον βγαίνουν ταυτόχρονα από τούς φωνητικούς σάκους τον πουλιών σε διάφορες συχνότητες σχηματίζοντας μια εξαιρετικά ευχάριστη μελωδία. ( πραγματική ακουστική αντίληψη από δυο ή περισσότερους ήχους στον ίδιο χρόνο να επικαλύπτονται).
Τέλος η διαφορά που έχει το Cantor Español από τα  άλλα καναρίνια είναι το γεγονός ότι οι τόνοι ή οι παραλλαγές που σχηματίζει στο τραγούδι του δεν έχουν προκαθορισμένη δομή (περιορισμένο φωνητικό κείμενο) όπως σε άλλες ράτσες καναρινιών.


Φαινότυπος - Εμφάνιση

Το καναρίνι Cantor Español μπορεί να έχει την εμφάνιση το χρώμα που ευχαριστεί τον εκτροφέα εκτός από κόκκινο και δεν επιτρέπεται το σγουρό φτέρωμα . Το σκουφί επιτρέπεται.

Στην εικόνα που ακολουθεί βλέπουμε ποια στοιχεία δημιουργούν την πυραμίδα του Cantor Español.
Η κρυστάλλινη χροιά και η καθαρή φωνή του Cantor Español είναι η βάση αυτής στην συνέχεια βασικό ρόλο παίζει η έκφραση μετά η μουσικότητα και τέλος η ποικιλία του τραγουδιού .
Με βάση την συγκεκριμένη πυραμίδα επιλέχτηκαν τα καναρίνια που δημιούργησαν το Cantor Español.



  Repertorio-Ρεπερτόριο
Musicalidad – Μουσικότητα
Diccion – Διατύπωση
Voz – Φωνή


Planilla De Enjuiciamiento - Φίσα Αξιολόγησης






Voz / Φωνή

Το Cantor Español πρέπει να κελαηδάει σε μεσαίες και υψηλές συχνότητες από 1-7 Kilohertz. Οι τόνοι που τραγουδιούνται σε βαθιές συχνότητες αναγνωρίζονται μόνο αν τραγουδιούνται με κρυστάλλινη μεταλλική χροιά με βάση την μουσικότητα τους .


 Diccion / Έκφραση

Με την έκφραση εδώ εννοούμε την σωστή άρθρωση τον τόνων. Σε αναλογία της ανθρώπινης γλώσσας λέμε ότι το καναρίνι κελαηδάει σε συλλαβές που σχηματίζονται από σύμφωνα και φωνήεντα αν και πολύ από αυτούς δεν μεταφράζονται μέσω της περιπλοκότητας τους με το δικό μας φωνητικό σύστημα .
Η έκφραση από το καναρίνι μας πρέπει να είναι καθαρή, σαφής, με σωστή ισορροπία ανάμεσα στις μικρότερες μονάδες ήχων όπου σχηματίζονται από τα σύμφωνα και τα φωνήεντα που ακούμε στο κελάηδημα του.

Μουσικότητα - Περιπλοκότητα

Με την μουσικότητα καταλαβαίνουμε το ρυθμικό και μελωδικό κελάηδημα όπου δείχνει την ικανότητα του πουλιού στην διαδοχή τον τόνων και ένα παιχνίδι στην ένταση αυτόν.
Με την Περιπλοκότητα καταλαβαίνουμε την ικανότητα του πουλιού στην ποικιλία της δομής του τραγουδιού του όπου αλλάζει την σειρά τον τόνων ( συλλαβών) με ένα αυτοσχέδιο σαφές και καθαρό κελάηδημα και την ικανότητα του στην δημιουργία συνδυασμών από τόνους που ακούγονται ταυτόχρονα.

Variedad / Ποικιλία

Αν και στις τωρινές κατευθυντήριες γραμμές την προτεραιότητα την έχει η ποιότητα και όχι η ποσότητα τον τόνων (συλλαβών) , η ποικιλία του τραγουδιού και η ικανότητα του πουλιού να σχηματίζει διάφορους μελωδικούς ήχους ανταμείβονται.

Adornos Lentos (αργά στολίδια)

Σχηματισμός απλών ή πολυσύλλαβων ήχων με ασυνεχείς ρυθμό και όχι γεμίσματα από ήχους που περιέχουν νερό (νερόφωνές) στους οποίους το πουλί επεκτείνει της φωνητικές συλλαβές στο τραγούδι του στην αναφορά του μεσαίου αργού ρυθμού αποδυναμώνοντας της παραλλαγές αυτών .

Παράδειγμα:   τουιιιιο , τουιιιο ,τουιιιο
ντοοοοολι, ντοοοοολι
τουυυυιλο, τουυυυιλο,τουυυυυιλο
τουιιιιιι, τουιιιιι
τιρολιιιιο ,τιρολιιιιο
φλιοριιιιιο, φλιοριιιιο


Γραφικό παράδειγμα:



Adornos Compuestos (σύνθετα στολίδια):

Είναι πολυσύλλαβοι ήχοι (τόνοι) όπου στις φωνές υπάρχουν το κ/ι/ο ή ένας ήχος νερού εμφανίζεται.
Επίσης αναφέρουμε ως σύνθετα στολίδια και τους ήχους όπου το άκουσμα τους δίνει την εντύπωση ότι ακούγονται ταυτόχρονα περισσότεροι από ένας ήχος .

Παράδειγμα:   κλομπλοπ, κλομπλοπ, κλομπλοπ
τιγκλουι, τιγκλουι, τιγκλουι
πιρογκλοκ, πιρογκλοκ, πιρογκλοκ
τοκλοκ, τοκλοκ, τοκλοκ.

Γραφικό παράδειγμα: 




 
Giros de Transición (Μεταβατικές Νότες):

Δημιουργία απλών ή πολυσύλλαβων ήχων σε ημισυνεχές ρυθμό που δεν αποτελούνται από νεροφωνές. Οι ήχοι αυτοί δημιουργούν συνδέσμους ή διαλείμματα όπου εξυπηρετούν την μουσική αντίθεση και την ευστροφία του τραγουδιού.

Παράδειγμα:   Τιλοτιλοτιλο
Πιλλοπιλλοπιλλο
Λινλινλιν
Τουιτουιτουι
Πλιπλιπλι
Λουλουλουλου
Κλοκλοκλοκλο
Τιοτιοτιοτιο



Γραφικό παράδειγμα:




Giros de Agua / Νεροφωνές (Νότες νερού):

Απλοί μονοσύλλαβοι ή πολυσύλλαβοι ήχοι όπου στις συλλαβές τους υπάρχει συμμέτοχη από σύμφωνα με γεμίσματα από νερόφωνές σε ασυνεχές η ημισυνεχές ρυθμό.

Παράδειγμα:   Μπλομπλομπλο
Γκλοκγκλοκγκλοκ
Γκλογκλογκλο
Μπλομπ μπλομπ μπλοπ
Μπλου μπλου μπλου
Μπλουι μπλουι μπλουι

Γραφικό παράδειγμα:




Αρνητικές νότες:

Rascadas (Τραχύς ήχος, Γρατσουνιές):

Μόνιμο ελάττωμα στο τραγούδι όπου το σύμφωνο /ρ/ σε αντίθεση με το φωνήεν υπερτερεί έτσι ώστε ακούγεται ένας αρκετά ενοχλητικός ήχος .

Γραφικό παράδειγμα:




Nasalidad (Έρρινος ή Ένρινος ήχος):

Ο ένρινος ήχος είναι η συνεχές δημιουργία άσχημων τόνων ομοίων με την ανθρώπινη φωνή οταν υπάρχει πρόβλημα στην αναπνοή απο την μύτη. Συνήθως προέρχονται από την κακή εκφώνηση τον φωνήεντων ή κάποιον συγκεκριμένων συμφώνων (πχ. /ν/ ι /γ/) όπου δείχνουν μια μεγάλη κλίση στην δημιουργία αυτού του προβλήματος. Το πρόβλημα μπορεί να είναι γενετικό μπορει όμως και να είναι ρινικό (αναπνευστικό).

Γραφικό παράδειγμα:


Estridencias ( οξύς-διαπεραστικός ήχος ):
Estridencias είναι ένα ελάττωμα που εστιάζεται μέσω στην ξαφνική αύξησης του τόνου ή της έντασης του ήχου, όπου δημιουργείται ένας δυνατός ήχος όπου καταστρέφει την μελωδική συνέχεια του τραγουδιού.
Γραφικό παράδειγμα:

Παράταση της νότας:
Συνεχές σφάλμα η υπερβολική διάρκεια της νότας όπου χαλάει την μελωδική γραμμή του τραγουδιού. Δεν θεωρείται παράταση της νότας όταν το καναρίνι αλλάζει τον τόνο ή την ένταση αυτού ή όταν παίζει με την ακολουθία τις νότας, επίσης και όταν δεν χαλάει την μελωδική γραμμή του τραγουδιού.

Βιαστικές νότες:
Συνεχές σφάλματα σε βιαστική απαγγελία του τραγουδιού.

Χαρακτηριστικά:
Ολοκληρωτική έλλειψη συνεχούς ρυθμού
Αργός ρυθμός εκπομπής τραγουδιού
Τραγούδι βασισμένο στην γενετική του πουλιού
            Απαγόρευση κάθε χρήσης μηχανισμών αντιγραφής 

Το συγκεκριμένο άρθρο δημιουργήθηκε από μετάφραση και χρήση στοιχείων της ιστοσελίδα 
και σε συνεργασία με τον κριτή Julio Alberto Hernández Picazo οπού ζητήθηκε και επιτράπηκε η χρήση τον φωτογραφιών και τον λυπών στοιχείων.

Dortmund Germany
29-01-2018
Ναζίρης Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.