Waterslager Malinois





Το τραγούδι του waterslager 

Το τραγούδι  είναι  το ηχητικό αποτέλεσμα από τη δόνηση των φωνητικών χορδών που δημιουργείται όταν περνά προς τα έξω ο αέρας μέσω των φωνητικών χορδών.
Συγκεκριμένα για το waterslager , οι ήχοι αυτοί που  αποτελούν  το τραγούδι   είναι  ομαδοποιημένοι σε tours που έχουν τη μορφή ρολλαρίσματος  ή τη μορφή διακεκομμένων ήχων. Όπως είναι γνωστό η ποιότητα του τραγουδιού οφείλεται στο μεγαλύτερο μέρος  σε κληρονομικούς παράγοντες αλλά υπάρχει οπωσδήποτε και η επήρεια  από το περιβάλλον . Επίσης είναι γνωστό ότι το τραγούδι είναι χαρακτηριστικό μόνο των αρσενικών ,ενώ  τα θηλυκά μόνο τιτιβίζουν. Επομένως για τα αρσενικά το τραγούδι αποτελεί  μια έκφραση αρρενωπότητας.
Το τραγούδι των malinois είναι χωρισμένο σε διάφορες ομάδες  που στο εξής θα το αποκαλώ  tours. Το κάθε tour αποτελείται από μια φωνή σε διάφορες παραλλαγές που θα δούμε παρακάτω πιο αναλυτικά.
Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση της κάθε μελωδίας ξεχωριστά ,θα πρέπει να εξετάσουμε τη δομή του τραγουδιού του μαλινουά στο σύνολο της. Οι διαφορετικές φωνές (tours) είναι χωρισμένες σε 3 ομάδες ανάλογα με τη βαθμολογική τους αξία και συγκεκριμένα:
Βασικές μελωδίες  -tour πολύ καλά
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι φωνές  που έχουν ως ανώτατη βαθμολογία το 9 και μία φωνή , που έχει ως άριστα το 12 και δεν είναι άλλη από την klokkende.Στην ομάδα αυτή ανήκουν:
-klokende   , η bollende ,η staltone,  και τα φλάουτα
Δευτερεύουσες μελωδίες – καλά tour
Eίναι  εκείνες οι μελωδίες που μπορούν να βαθμολογηθούν με ανώτατο το 6 και πρόκειται για :
Τη rollende, τη knorr,  τη bellen , τη woeten, τη bellrol, τη fluitrol, την tioken, και τη woetan
Κατώτερες  μελωδίες – μέτρια tours
Eίναι οι φωνές οι οποίες βαθμολογούνται με 3 και είναι οι εξής:
Οι shockel και οι απρόβλεπτες φωνές
Εκτός από αυτές τις βασικές φωνές ,υπάρχουν και παραλλαγές  οι βασικότερες είναι :
Η Τionken (μεταλλικός ήχος) και η suilten (παραλλαγή φλάουτου) που βαθμολογείται με 9,  η chorr (παραλλαγή της knorr) –wasserol (ρολλαριστός ήχος νερού) –τιονκενρολ (γρήγορη τιονκεν) που βαθμολογούνται με 6 και η wasser shockel που βαθμολογείται με 3.

Σαν ανασκόπηση όσων αναφέρθηκαν παραπάνω μπορούμε να πούμε ότι το τυπικό ρεπερτόριο του μαλινουά πρέπει να αποτελείται από τα εξής tours :
-Klokkende (διακοπτόμενος ήχος νερού)
-Bollende (γρήγορος ήχος νερού)
-Rollende (ρολλαριστός ήχος νερού)
-staltone (Μεταλλικοί ήχοι)
-Fluiten (Φλάουτα)
-Tioken και tiokenroll (φωνές αηδονιού)
-knorr και chorr
-woeten (ήχος αηδονιού)
-bellen (καμπανάκια)
-belroll (ρολλαριστά καμπανάκια)
-flutroll (γρήγορα φλάουτα)
-shockel (γελιο)
Aυτές αποτελούν και τις θετικές νότες του waterslager

Παρόλο αυτά όμως υπάρχουν και οι ελλατωματικές ή αρνητικές νότες που βαθμολογούνται αρνητικά. Αυτές είναι οι :
-ophaal -riet  (φωνές  εισπνοής)
-Hoge spitse tonen (οξείς ήχοι)
-snitter  και snetter  (ακούγεται όπως γράφεται)
-Neuzige  (ρινικοί ήχοι)
jep και tsep (ακούγεται όπως γράφεται)
-tzap (άμεσος αποκλεισμός από το διαγωνισμό)

Θετικές Νότες
Κlokkende (Διακοπτόμενος ήχος νερού)
Πρόκειται για ένα σύνθετο tour που αποτελείται από φλάουτα και από τον ήχο του νερού που τρέχει, είναι  δηλαδή διφωνία. Ηχητικά μοιάζει με τον ήχο μιας σταγόνας νερού που πέφτει μέσα σε ένα δοχείο γεμάτου νερού. Συνήθως αρχίζει με τα σύμφωνα  WL ή GL ή ΒL και ακολουθούν τα φωνήεντα Ui ή Οi ή U ή Ο, ενώ υπάρχουν και τα φωνήεντα Α,Ε,Ι που έχουν μικρότερη αξία και είναι λιγότερο γλυκά. Οι πιο αξιόλογες εκφράσεις μιας καλής klokkende πρέπει να αποδίδετε με συλλαβές καθαρά διακεκομμένες και με βάθος φωνής. Όσο  πιο πολύ βαθύς είναι ο τόνος τόσο καλύτερη η κλοκ. Συνήθως ακούγεται έτσι:
Gluc-Gluc-Gluc  (η παύλα σημαίνει παύση μεταξύ των συλλαβών)
Gluic-Gluic-Gluic
Wluic-Wluic-Wluic
Hloic-Hloic-Hloic
Hluic-Hluic-Hluic
Hloc-Hloc-Hloc
Glui-Glui-Glui
Blui-Blui-Blui
Wlui-Wlui-Wlui
Aνάλογα με τις διακυμάνσεις του τόνου αυτής της φωνής μπορεί να έχουμε  ήχο ανοδικό, ήχο καθοδικό, ήχο κυματιστό ή εναλλασσόμενο . Ο τρόπος έκφρασης είναι κάτι που δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στη φωνή αυτή.
Bollende (γρήγορος ήχος νερού)
Μερικές φορές είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε μια καλή BOLL από μια καλή KLOK. Το βασικό κριτήριο για να ξεχωρίσουμε αυτές τις δύο φωνές είναι ότι οι συλλαβές της  bollende είναι πιο γρήγορες χωρίς μεγάλα κενά μεταξύ τους:
Wu-Wu-Wu  (η παύση είναι μικρότερη από ότι στην κλοκ)
Bu-Bu-Bu
Hu-Hu-Hu
Βλέπουμε ότι λείπει εντελώς το σύμφωνο L στον ήχο της Μπολ .Μερικές φορές αποδίδεται με τέτοια γλυκύτητα που είναι καλύτερη ακόμα και από την κλοκ. Πρόκειται για σύνθετο ήχο που αποτελείται από καμπανάκια και από τον ήχο του νερού σε κίνηση (διφωνία) .


 Rollende (ρολλαριστός ήχος νερού)
Μοιάζει με την προηγούμενη φωνή , όμως ο ήχος είναι ακόμα πιο γρήγορος  και λιγότερο βαθύς  και οι συλλαβές είναι  σχεδόν συνεχόμενες χωρίς παύσεις. Τα βασικά σύμφωνα είναι το L και το W και τα βασικά φωνήεντα είναι το U και το Ο.  Ο ήχος που βγαίνει είναι περίπου έτσι :
Lulululululu
Lolololololo
Wuwuwuwu
Aν θέλουμε να έχουμε ένα ηχητικό παράδειγμα της φωνής αυτής , μπορούμε να την παρομοιάσουμε με τον ήχο που παράγεται , όταν φυσάμε με ένα καλαμάκι μέσα σε ένα ποτήρι νερό. Πρόκειται επίσης για μια σύνθετη φωνή που αποτελείται από ρολλαριστά καμπανάκια και από τον ήχο του νερού που τρέχει.



Κnorr και Chorr
Η βασική διαφορά τους είναι ότι ενώ έχουν και οι δύο τον ίδιο τόνο διαφέρουν στη διάρκεια. Έτσι η Chorr είναι μια διακεκομμένη φωνή που αποτελείται από το σύμπλεγμα Ch και τα φωνήεντα Ο και U και ακολουθείται από R
Chor-chor-chor
Chur-chur-chur
To καναρίνι την κάνει 3 με 4 φορές διακεκομμένα και όχι συνεχόμενα.
Η Knorr είναι συνεχόμενη φωνή (ρολλαριστή) και με μεγαλύτερη διάρκεια από την Chorr και μπορεί να είναι σε ευθύ ή κυμαινόμενο τόνο. Υπερέχει το σύμφωνο Ν ενώ το R είναι έντονο και υπερισχύει  στα φωνήεντα  Ο και UAκούγεται κάπως έτσι :
Κnor-r-r-r
Knur-r-r-r
Για ευνόητους λόγους η Κnor είναι πιο αξιόλογη   από την Chorr

Staltone  (μεταλλικοί ήχοι)
Οι ήχοι αυτοί προέρχονται από το αηδόνι. Ο ήχος μοιάζει με αυτόν που παράγεται όταν χτυπάμε με σφυρί ένα μεταλλικό σωλήνα ή ένα αμόνι με σταθερό ρυθμό (με παύσεις). Σε κάθε χτύπημα ακούγεται ο μεταλλικός ήχος  ,καθώς επίσης και ηχώ του. Όσο πιο αργός είναι ο ρυθμός  τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία της φωνής. Η φωνή αυτή αποτελείται τα σύμφωνα Τ και  J και τα φωνήεντα Ο και U και με κατάληξη NG και είναι
Tung –tung-tung
Tong – tong-tong
Tjung –tjung-tjung
Tjong-tjong-tjong

 Fluiten  (φλάουτα)
Όλα τα μαλινουά έχουν φλάουτα στο ρεπερτόριο τους ,όμως η φωνή αυτή παρουσιάζει διάφορες διακυμάνσεις. Έτσι έχουμε :
Φλάουτα με οξύ ήχο
Tsiet – tsiet , Ziet –ziet
Φλάουτα παραμορφωμένα
Tsut-tsut , Sut-sut ,zut-zut
Φλάουτα με βαθύ ήχο με φωνήεντα U και Ο    όπως Du du  ,do do
Yπάρχουν ακόμα τα klokk φλάουτα που προφέρονται υπό τη μορφή κυματιστού   klok   χωρίς να υπάρχει ο ήχος του νερού
Wlui-wlui-wlui
Blui-blui-blui
Hlui-hlui-hlui



Woeten  (ήχος αηδονιού)
Μερικές φορές το καναρίνι χρησιμοποιεί σαν αρχικό σύμφωνο W  και ακολουθεί το φωνήεν U και τελειώνει με I που ακούγεται ανεπαίσθητα. Τότε λέμε ότι υπάρχει στο ρεπερτόριο του το tour wut  που δυστυχώς τείνει νε εκλείψει από το σύγχρονο μαλινουά. Ο ήχος που παράγεται μοιάζει με :
Wut-wut-wut
Bellen  (καμπανάκια)
Αυτή η φωνή αποτελείται από συνεχόμενες συλλαβές με μια μικρή παύση ανάμεσα με κύριο χαρακτηριστικό το σύμφωνο L :
Li-li-li-li-li
Ling-ling-ling
Lung-lung-lung
Lu-lu-lu-lu

Belrol (ρολλαριστά καμπανάκια)
Η φωνή αυτή έχει ως αρχικό σύμφωνο το R και ακολουθείται από τα φωνήεντα Ι ,O,U. Πρόκειται  για μια συνεχόμενη ρολλαριστή μελωδία που θυμίζει ηλεκτρικό κουδούνι :
Ririri
Rororo
Rururu
To σύμφωνο R δε πρέπει να υπερισχύει  στα φωνήεντα. Και τα φωνήεντα πρέπει να έχουν μεταλλική ηχώ

Fluitrol  ( γρήγορα ή ρολλαριστά φλάουτα)
Δεν είναι τίποτε άλλο από φλάουτα που αποδίδονται σε γρήγορο ρυθμό ,ενώ μερικές φορές παρεμβάλλεται  το σύμφωνο R , αλλά με τρόπο σχεδόν ανεπαίσθητο και τότε λέμε ότι τα φλάουτα είναι ρολλαριστά .Παράδειγμα αυτής της φωνής είναι :
Dididididi
Dududududu
Tutututututu


Tiokken  και  tiokkerol  (ήχοι αηδονιού)
Οι μελωδίες  tjoks και  tionks και οι μεταλλικές φωνές είναι ήχοι που προέρχονται από το αηδόνι. Η αξία της κάθε φωνής καθορίζεται  από το πόσο αργή είναι. Έτσι όταν παρεμβάλετε μια μικρή παύση ανάμεσα στην κάθε συλλαβή ,μεγαλώνει η αξία της φωνής. Αν στη θέση Ο έχουμε U μικραίνει και η αξία της φωνής, ενώ αν στη θέση Ο έχουμε Α ή Ε η φωνή είναι ελαττωματική και βαθμολογείται αρνητικά .  Η tionken στη καλή της μορφή θυμίζει τον ήχο που δημιουργείται από το χτύπημα των δαχτύλων  πάνω σε μια ξύλινη πόρτα. Όταν η tiokken προφέρεται με γρήγορο τρόπο τότε έχουμε την παραλλαγή που ονομάζουμε tiokkerol.

Schokkel  (γέλιο)
Είναι ένα tour με συλλαβές καθαρά διακεκομμένες  και με κυμαινόμενο ρυθμό ,ενώ και το σώμα του καναρινιού ακολουθεί το ρυθμό του ήχου. Τα φωνήεντα που επικρατούν είναι τα Ο και U και τα σύμφωνα είναι  H,L ,G και B . Και αυτή η φωνή είναι προς εξαφάνιση στα μαλινουά και δε βαθμολογείται εδώ  και καιρό.


Αρνητικές νότες
Τα λάθη στο τραγούδι των μαλινουά χωρίζονται σε
Α) Μικρά λάθη που τιμωρούνται με αφαίρεση ενός βαθμού
Β) Μέτρια που τιμωρούνται με αφαίρεση 2 βαθμών
Γ)Μεγάλα με αφαίρεση 3 βαθμών
Σε περίπτωση σοβαρών λαθών που μπορεί να μεταδοθούν και σε άλλα καναρίνια που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς προβλέπεται ακόμα και ο αποκλεισμός τους.

Ophaal –riet (φωνές εισπνοής)
Γίνεται με ανοιχτό το στόμα με εισπνοή αντί για εκπνοή ήχου κατά τη διάρκεια του τραγουδιού και ακούγεται κάπως έτσι: Rie-et . Παρόλο αυτά αν έχει μικρή διάρκεια και δεν είναι τόσο έντονος ο ήχος δε βαθμολογείται αρνητικά.
Ηoge spiets tonen  (οξείς ήχοι)
Μερικά tours όπως bellen και fluiten είναι δυνατόν να αποδίδονται με τρόπο οξύ και πολύ δυνατό. Έτσι διαπεραστικά φλάουτα που καταλήγουν σε le με s ή Ts αρχικά μπορεί να θεωρηθούν ελαττωματικά ,ενώ στις γρήγορες bellen  τα πολύ διαπεραστικά  Ι και U δημιουργούν διαπεραστικούς ήχους που τιμωρούνται
Snitter – snetter
Πρόκειται για σύμπλεγμα συλλαβών που διαδέχεται η μία την άλλη πολύ γρήγορα και ακούγεται κάπως έτσι:
Si-si-si-si
Tsi-Tsi-tsi-tsi
Zit-zit-zit-zit
Tsee- tsee-tsee
Tjee-tjee-tjee-tjee
The-the-the

Neuzige tonen (ρινικοί ήχοι)
Οποιαδήποτε φωνή που αποδίδεται με ρινικό ήχο θεωρείται ελαττωματική λόγω του ότι μπορεί να μεταδοθεί και σε άλλα καναρίνια

Tijep-tjep-tsiet
Σε οποιαδήποτε μορφή είναι αυτοί οι ήχοι είτε μεμονωμένοι ,είτε συνεχόμενη είναι αρνητικής βαθμολόγησης

Τjap
Kαι αυτή η φωνή είναι εξαιρετικά ελαττωματική και ακούγεται σαν tjap-tjap-tjap .Λόγω του ότι είναι πολύ εύκολο να μεταδοθεί από καναρίνι σε καναρίνι ,το διαγωνιζόμενο μαλινουά αποβάλλεται αμέσως.

Το άρθρο γράφτηκε από τον  ΣΕΚ harzer και για λογαριασμό της ΕΟΟ για το πρώτο της τεύχος  που εκδόθηκε το καλοκαίρι του 1998


Χαρακτηριστικά του waterslager

Κεφάλι Μικρό, με ράμφος κωνικού σχήματος και μαύρα, λαμπερά μάτια

Λαιμός
 Λεπτός και μακρύς

Σώμα Στρογγυλωπό με ράχη καλογεμισμένη και στήθος φαρδύ και στρογγυλό

Φτερούγες
 Κλειστές, καλά σφιγμένες στη ράχη, με άκρες που δεν διασταυρώνονται μεταξύ τους

Πόδια Λεπτά και μικρά

Ουρά Καλά κλεισμένη

Ποιότητα φτερών Σφιχτά, πολύ πυκνά, χωρίς ίχνος φουντώματος

Χρώμα Πλούσιο, καθαρό, χωρίς ίχνος μη-φυσικού χρωματισμού

Θέση τραγουδιού Ελαφρά τοξωτή ράχη

Μέγεθος 165 χιλιοστά, με ± 10 χιλιοστά


Η εκπαίδευση του waterslager -malinois



Μετά το τέλος της αναπαραγωγικής περιόδου ,τα νεαρά καναρίνια πρέπει να μεταφερθούν σε μεγάλες κλούβες,για να μπορουν να πετούν ,άνετα ,να δυναμώσουν και να πάρουν τα πρώτα ακούσματα. Στη φάση αυτή πρέπει να μας απασχολούν 2 πράγματα:
Α)Προφυλάξεις για τη σωστή ανάπτυξη των νεαρών καναρινιών
Β)τρόποι εκπαίδευσης

Προφυλάξεις για τη σωστή ανάπτυξη των νεοσσών 
Για το θέμα αυτό πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι τα νεαρά καναρίνια είναι πιο εύκολο να αρρωστήσουν όταν είναι σε ηλικία 6-9 εβδομάδων. Έχοντας ως βασική αρχή ότι η πρόληψη προηγείται της θεραπείας πρέπει :
-Να ανανεώνουμε καθημερινά το νερό στις ποτίστρες
-Να δίνουμε τροφή πρώτης ποιότητας
-Να καθαρίζουμε συχνά τα κλουβιά και να διατηρούμε τη άμμο καθαρή
- Να πλένουμε τουλάχιστον μια φορά το μήνα τα κλαδάκια με νερό και απολλυμαντικό
- όποιο καναρίνι παρουσιάζει συμπτώματα ασθένειας πρέπει να απομονώνεται από τα υπόλοιπα
Τα νεαρά καναρίνια μετά από 2 περίπου μήνες παραμονής στις κλούβες ,έχουν δυναμώσει αρκετά αλλά κάπου εκεί ξεκινά η περίοδο που αλλάζουν το φτέρωμα τους.Γιαυτό το χρονικό διάστημα εκτός από τη βασική τροφή πρέπει να δίνουμε και αυγοτροφή καθώς έχουν ανάγκη σε αυτή τη φάση πρωτεινες και βιταμίνες.
Το τέλος της πτερόριας κάτω από φυσιολογικές συνθήκες πρέπει να γίνεται από τέλος Σεπτεμβρη εώς τέλος Οκτώβρη ,ανάλογα με το χρόνο γέννησης των νεαρών. Με το τέλος της πτερόριας πρέπει να διαχωρίσουμε τα αρσενικά από τα θηλυκά ώστε να ξεκινήσουμε τη διαδικασία της εκπαίδευσης. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι πέρα από τις αξίες που θα κληρονομήσουν τα νεαρά πουλιά από τους γονείς τους λόγω κληρονομικότητας ,σημαντικό ρόλο στην εκμάθηση του τραγουδιού παίζει και ο κατάλληλος δάσκαλος που χρησιμοποιείται ως ζωντανό παράδειγμα. Η διαδικασία της εκπαίδευσης περιλαμβάνει τα παρακάτω στάδια :
-επιλογή των νεαρών αρσενικών
-τοποθέτηση τους σε ατομικά κλουβιά
-τοποθέτηση σε ημιφώς
-τοποθέτηση 1 ή 2 δασκάλων της ίδιας παντα κατεύθυνσης
Κάτω από αυτές τις συνθήκες τα νεαρά καναρίνια δε κάνουν τίποτε άλλο από το να ακούν και να μιμούνται. Τα νεαρά αρσενικά με τα ατομικά τους κλουβάκια τα τοποθετούμε σε ειδικά ράφια.Την πρώτη εβδομάδα αφήνουμε τα καναρίνια να βλέπονται μεταξύ τους ώστε να αποφύγουμε το υπερβολικό στρες. Τη δεύτερη εβδομάδα βάζουμε ανάμεσα στα κλουβιά διαχωριστικά από χαρτί ή ξύλο για να μη βλέπονται μεταξύ τους ενώ προχωράμε στη σταδιακή συσκότιση με μια σκούρα κουρτίνα μπλε ή πράσινου χρώματος. Ο αρχάριος εκτροφέας πρέπει να έχει υπόψη  του τα εξής :
-    Πρέπει επιλέγει το δάσκαλο με μεγάλη προσοσή ανάμεσα από τα καλύτερα αρσενικά που έχει
-    Ο δάσκαλος πρέπει να είναι πατέρας ή στενός συγγενείς με τα νεαρά που θα εκπαιδευτούν
Η θερμοκρασία του χώρου εκπαίδευσης δε πρέπει να πέφτει κάτω από 15-18 βαθμούς Κελσίου. Επίσης πρέπει να προσέξουμε τα εξής :
-Καναρίνια με συμπτώματα αδιαθεσίας πρέπει να απομονώνονται σε άλλο χώρο
-Η υγεία των καναρινιών πρέπει να ελέγχεται κατά τακτά  χρονικά διαστήματα
-Να αποφεύγονται οι παχυντικές τροφές
-Να μην υπάρχουν θόρυβοι ενοχλητικοί ή άσχετοι με το ρεπερτόριο τους
-Να καθαρίζονται συχνά τα κλουβάκια καθώς και τα σκεύη τροφής –νερού


Τρόποι εκπαίδευσης 
Μετά από μερικές εβδομάδες παραμονής στα κλουβάκια εκπαίδευσης αλλά και στο ειδικό ράφι ,μπορούμε να έχουμε μια πρώτη εικόνα της αξίας των νεαρών αρσενικών. Όλα εκείνα που παρουσιάζουν σοβαρά ελαττώματα στο τραγούδι θα πρέπει να απομακρύνονται αν και μερικοί εκτροφείς προτιμούν να  τα βάζουν στο απόλυτο σκοτάδι ώστε να ακούν μόνο και να μην κελαηδούν.
Η εκπαίδευση γίνεται βγάζοντας τα κλουβιά που έχουμε στο ράφι ανα τετράδες. Τα τοποθετούμε σε ένα δωμάτιο με τεχνικό (ηλεκτρικό) φωτισμό και τα αφήνουμε περίπου μισή ώρα. Αυτό πρέπει να επαναλαμβάνεται αρκετές φορές μέσα στη μέρα ώστε :
-την ανθρώπινη παρουσία και να μην φοβούνται τον κριτή
-να τραγουδούν τη στιγμή που εμείς θέλουμε
Τα κλουβιά μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια κάθετα το ένα πάνω στο άλλο για να μην βλέπονται μεταξύ τους . Τρόπος τοποθέτησης της τετράδας ή καλύτερα του stam ,αν και δε υπάρχουν σταθεροί κανόνες δεν είναι τυχαίος. Έτσι καλό είναι να βάζουμε το καλύτερο πουλί κάτω στη θέση D  γιατί δε φοβάται και ακούγεται καλύτερα .Εκέινο το πουλί που χαλάει κάπως την αρμονία το βάζουμε στη θέση Α πάνω γιατί ακούγεται λιγότερο άσχημα.Το πιο φοβισμένο και πιο ανήσυχο το βάζουμε στη θέση Β και στη θέση C βάζουμε το δεύτερο καλύτερο.

Πριν κλείσουμε θέλω να σας επισημάνω τα εξής :
Α) όσο περισσότερο εκπαιδεύονται τα καναρίνια σε αυτή τη φάση , τόσο καλύτερα θα κελαηδούν όταν ενηλικιώθούν
Β) Ένα καναρίνι δεύτερης κατηγορίας μπορέι να έρθει πρώτο με την κατάλληλη εκπαίδευση ,ενώ ένα καναρίνι καλής πάστας θα έρθει τελευταίο αν δεν εκπαιδευτεί σωστά.
Γ)Θα πρέπει να προσπαθήσουμε να έχουμε τελη Νοέμβρη καναρίνια που κελαηδούν παντού ,μπροστά σε οποιονδήποτε και θα πρέπει να κελαηδούν όλο το ρεπερτόριο
Δ)Για να εκπαιδέυσουμε το waterslager σωστά θα πρέπει να γνωρίζουμε όλο το ρεπερτόριο τους και να υπάρχει μουσική αίσθηση στο ελάχιστο
Ε)¨Ένα καναρίνι που δε κελαηδά στην εκπαίδευση είναι πολύ δύσκολο να κελαηδίσει και στη διάρκεια της κρίσης στο διαγωνισμό
Στ)Δεν υπάρχει κανενας  λόγος απογοήτευσης με τα πρώτα μέτρια αποτελέσματα .Αντίθετα ξεκινωντας από την αρχή με ζήλο θα έχουμε πάντα ικανοποίηση και επιτυχίες.

Καλή επιτυχία !

Το συγκεκριμένο άρθρο γράφτηκε από τον κύριο Αχιλλέα Σαρακατσάνο και παρουσιάστηκε στο δέυτερο τεύχος της ΕΟΟ :Καναρίνια και πτηνά συντροφίας  τον φθινόπωρο  του 1998





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.